قدس آنلاین: مدير كل استاندارد خراسان شمالي از امضاي تفاهم نامه همكاري ترويجي ،آموزشي و نظارتي بين اداره كل استاندارد و آموزش و پرورش خراسان شمالي خبر داد.

استاندارد خراسان شمالي و آموزش و پرورش استان تفاهم همكاري امضاء كردند

یه گزارش قدس آنلاین از بجنورد، فهيمه مهمان نواز در نشست مشترك اداره كل استاندارد و آموزش و پرورش استان گفت: اين تفاهم نامه در 23 بند و 4 ماده با هدف ترويج فرهنگ و مفاهيم استاندارد در بين دانش آموزان، كاركنان و اوليا و مربيان، همچنين كنترل و نظارت بر توزيع شير مدارس با آموزش و پرورش اين استان، منعقد شده است.

وی افزود: كنترل و نظارت كمي و كيفي بر شير توزيعي مدارس استان خراسان شمالي، همكاري در زمينه فرهنگ سازي استاندارد در كليه ابعاد به خصوص افزايش سرانه مصرف شير استاندارد با ايجاد الگوي تغذيه اي مناسب و كاهش عوارض ناشي از سوء تغذيه در بين دانش آموزان استان، برگزاري دوره هاي  آشنايي با استاندارد سازي توسط استاندارد، همكاري تخصصي و تعامل موثر استاندارد با  پژوهش سراي دانش آموزي، دانشگاه فرهنگيان در خصوص برگزاري كارگاه، مشاركت در تهيه و تدوين پيش نويس استانداردهاي ملي از جمله موارد مهم در انعقاد اين تفاهم نامه است.       

وي تدوين استاندارد را يكي از اساسي ترين وظايف سازمان استاندارد عنوان كرد و گفت: اجراي اين تفاهم نامه با آموزش و پرورش كه به صورت مستقيم با قشر جوان و نوجوان جامعه در ارتباط است نقش موثري در فرهنگ سازي، ترويج استاندارد و استفاده از كالاهاي با كيفيت به عنوان اصلي ترين مطالبه مردم در سطح جامعه برعهده خواهد داشت.

وي در ادامه  گفت: انعقاد تفاهم نامه بين اين دو نهاد بستر مناسبي را براي حضور و مشاركت كارشناسان مجرب و با تجربه اداره كل استاندارد در نشست هاي اوليا، مربيان و دانش آموزان فراهم مي سازد. بي شك اين قشر در فرهنگ سازي، ترويج استاندارد و استفاده از كالاهاي با كيفيت به عنوان اصلي ترين مطالبه مردم در سطح جامعه نقش موثري را ايفا مي كنند.

وي يكي از اهداف اقتصاد مقاومتي را پرداختن به كيفيت مطلوب و صيانت از حقوق مصرف كننده برشمرد و افزود: ترويج فرهنگ استاندارد در جامعه در افزايش كيفيت بسيار مؤثر و همكاري هاي علمي و فني را گسترش مي دهد.

حاتمي مدير كل آموزش و پرورش خراسان شمالي در اين جلسه بر اهميت ترويج فرهنگ استاندارد بين دانش آموزان تاكيد كرد و گفت: : امروزه نقش استاندارد و اهميت جايگاه آن بر كسي پوشيده نيست به طوري كه استاندارد در تمام ابعاد زندگي مردم نقش اساسي ايفا مي كند

حاتمي در ادامه گفت:  اداره كل استاندارد خراسان شمالي در راستاي توسعه و ترويج فرهنگ استاندارد و با هدف آشنايي هر چه بيشتر دانش آموزان و خانواده هاي آنان با مقوله استاندارد اقدام به تهيه 4500جلد پيك استاندارد نموده است كه با همكاري آموزش و پرورش بين دانش آموزان مقاطع ابتدايي استان توزيع شد.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.